Haber
Liverpool Üniversitesi’nin Dünya Ticaret Örgütü desteğiyle gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre, çiftçilere yapılan doğrudan yardımlar, Avrupa’da ihtiyacın üzerinde süt ve et üretimine yol açarken, işlenmiş gıdalarda da aşırı yağ oranlarına rastlanıyor. Araştırmada, AB’nin her yıl süt üretimini desteklemek için 16 milyar Euro harcadığı, ve bu miktarın 500 milyon Euro’sunun tereyağ tüketiminin desteklenmesine yöneldiği belirtiliyor. Araştırmada, “Ortak Tarım Politikası AB genelinde kamu sağlığı açısından bir tehlike oluşturmaya ve tüketilen gıdalar açısından kamu sağlığında eşitsizliklere neden olabilir. Bunu, Avrupalıları Kroner Kalp Yetersizliğinden öldürmeyi planlayan bir sistem olarak tanımlayabiliriz” yorumuna yer veriliyor. Araştırmada 2004 genişleme sürecinden önce AB-15’te Ortak Tarım Politikası’na bağlanabilecek ölüm oranlarının yılda ortalama 9.800 olduğu belirtiliyor. Kroner kalp yetersizliğinden ölümlerin en fazla rastlandığı ülkeler ise Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve İngiltere. Önümüzdeki sene Ortak Tarım Politikası’nın AB bütçesindeki payının ne olacağına yönelik geniş çaplı bir tartışma gerçekleşecek.








